Profesionalizarea carierei didactice - PROF
Proiectul necompetitiv sistemic al Ministerului Educației, POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 || Profesionalizarea carierei didactice - PROF
Ministerul Educației, în calitate de beneficiar, implementează, în parteneriat, proiectul necompetitiv sistemic POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice - PROF, în conformitate cu precizările din Contractul de finanțare nr. 32811/31.03.2021.
- Beneficiar proiect Profesionalizarea carierei didactice – PROF: Ministerul Educației https://www.edu.ro/PROF
- Partener 1 - proiect Profesionalizarea carierei didactice – PROF: Universitatea "Lucian Blaga" din Sibiu https://grants.ulbsibiu.ro/prof-mentorat/
- Partener 14 - proiect Profesionalizarea carierei didactice – PROF: Casa Corpului Didactic Prahova https://ccdph.ro/wp/proiect-prof/
- banner-ul proiectului
Actualități și Evenimente
02.08.2022
Prezentul ordin reglementează organizarea și desfășurarea activităților de suport didactic și metodic precum și a celor de mentorat didactic în cadrul bazelor de practică pedagogică-BPP, organizate cf. OMEC nr. 3654 din 12.04.2021, în contextul implementării proiectului necompetitiv sistemic-POCU/904/6/25/Operațiune compozita OS 6.5, 6.6 , cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice-PROF , în care Ministerul Educației este beneficiar.
OME_nr_4223_6.07.2022_Pilotare_interventii_educationale_BPP.pdf
02.08.2022
Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile, aprobată prin OME nr. 4224/6.07.2022 reglementează procesul de asigurare a calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile.
Conform prezentei metodologii – cadru, dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar se fundamentează pe standardele profesionale pentru profesia didactică, pe standardele de calitate şi pe competențele profesionale, adecvat rolurilor didactice.
În funcție de tipul de competențe dezvoltate, de abilități și deprinderi, de raportarea la domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate și de modalitatea de validare calitativă, documentul conține reglementări privind următoarele tipuri de programe pentru dezvoltare profesională continuă:
1) Programe pentru dezvoltare profesională continuă acreditate - programe acreditate constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate sau în domeniul psihopedagogic și metodic pentru evoluția în cariera didactică și management educațional strategic;
2) Programe pentru dezvoltare profesională continuă complementare - programe complementare constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domenii complementare specializării;
3) Programe pentru dezvoltare personală și abilitare funcțională - programe pentru abilitare funcțională constituie forme ale dezvoltării personale a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, în sensul dezvoltării abilităților și deprinderilor în domenii conexe domeniului educațional dar care asigură suport pentru autonomia pedagogică și pentru dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate.
Alte informații utile sunt disponibile în ordinele de ministru anexate.
OME_nr_4224_6.07.2022_Metodologie_programe_formare_in cariera_didactica.pdf
Anexa_OME_nr_4224_6.07.2022_Metodologie_programe_formare_in cariera_didactica.pdf
Anexa_2_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Implementare.pdf
Anexa_3_la_Metodologie_OME_nr_4224_6.07.2022_Certificare.pdf